tippek és trükkök

Dynamics 365 Business Central tippek és trükkök.

Alapdimenziók direkt elérése a főkönyvi tételeken

Alapdimenziók direkt elérése a főkönyvi tételeken

A Microsoft Dynamics 365 Business Central 17.3 verziójában elérhetővé vált egy régen várt, apró funkcionalitás, amely kontrolling szempontból egyszerűbbé teszi a főkönyvi tételek elemzését. Ezentúl a főkönyvi tételeken direkt módon elérhetővé vált mind a nyolc lehetséges alapdimenzió, amelyet Excelbe is tudunk exportálni. (A Business Central 17.3-nál régebbi verzióiban a főkönyvi tételeken csak a két általános dimenziónál volt biztosított a direkt elérés)

A funkció használatához a Főkönyvi könyvelés beállítása lapon állítsuk be az alapdimenziókat.

Business Central alapdimenziók beállítása

 

A beállítás hatására a Főkönyvi tételek lap automatikusan kiegészül az alapdimenziókat megjelenítő oszlopkészlettel.

Business Central webkliens hozzáadása a Windows Start menühöz

Business Central webkliens hozzáadása a Windows Start menühöz

Ebben a cikkben szeretnék egy hatékonyságnövelő ötletet megismertetni, amelyet a megújult Microsoft Edge böngésző alkalmazásával használhatunk ki.

A Microsoft Edge böngészőben nyissuk meg a Business Central webklienst majd a böngésző menüjében keressük meg az Alkalmazások menüpont alatt a Business Central telepítése lehetőséget.

Business Central telepítése Microsoft Edge böngészőből

 

A telepítés után a Business Central elérhető lesz a Start menüben illetve kihelyezhető a tálcára is.

Business Central hozzáadása a Start menühöz vagy az asztalhoz.

 

Számlaiktatás okostelefonon vagy tableten

Számlaiktatás okostelefonon

Ebben a videóban szeretném bemutatni, hogy a Dynamics 365 Business Central rendszerben milyen eszközök állnak rendelkezésünkre az okostelefonon keresztül végzett számlaiktatási műveletekhez.
A jelenleg elérhető mobil eszközök képesek elvégezni a scannelési feladatokat és az elkészült dokumentumokat egyszerűen szinkronizálhatjuk felhős tárhelyünkre illetve létrehozhatunk belőle iktatott beszerzési számlát, amelyet a könyvelés felülvizsgálat után véglegesíthet.


Az iktatási folyamat során két alkalmazást fogunk használni:

Értesítések tiltása

Lehet, hogy nem én vagyok az egyedüli, akit zavarnak a Dynamics 365 Business Central-ban gyakorta felugró értesítési üzenetek?

A beépített értesítések alapvetően hasznos eszközei a felhasználók figyelmeztetésének, de a napi rutinmunka esetén feleslegessé válhatnak.

Hogyan lehet kikapcsolni az értesítéseket?

A keresőbe írjuk be hogy Saját értesítéseim

Dynamics 365 Business Central saját értesítések

Az Engedélyezés kapcsolóval szabályozhatjuk az üzenetek megjelenését. Pl. ha nem szeretnénk figyelmeztetés kapni Eladási számla szerkesztése során, amikor könyvelés nélkül bezárjuk a számlát, akkor tiltsuk le a Figyelmeztetés nem könyvelt bizonylatok esetén üzenetet.

Képes cikklista készítése

Képes cikklista készítése

Ebben a cikkben szeretném megmutatni, hogy milyen egyszerű lépések kellenek ahhoz, hogy egy másik rendszerből származó cikklistát átemeljük a Dynamics 365 Business Central-ba, méghozzá úgy, hogy a cikkek mellé fotókat is fogunk rendelni.

A fotók segítségével könnyebben beazonosíthatóak lesznek a termékeink, így támogatni tudjuk azokat a felhasználókat is, akiknek nincs megfelelő termékismeretük.

A cikklista alapját egy webáruházban megjelenített termékek fogják adni.

A cikklista importjához a RapidStart szolgáltatást használjuk, amelyet a Konfig. csomagok funkcióra való kereséssel (Alt+Q) érhetünk el.

Többszörösen megnyitott vevő törzsadatok összevonása

Vevők összevonása

A Dynamics 365 Business Central-ban elérhetővé vált egy nagyon hasznos funkció, amely segítségével a tévedésből többször felvett vevő törzsadatokat lehet összevonni. Az összevonás nem csupán a vevő kartonok egyesítését jelenti, hanem a vevő analitikák és történeti adatok is egyesítve lesznek.

Ez a funkció igazi hiánypótló szerepet játszik és nagyban megkönnyíti a vevőkkel kapcsolatos egyeztetési folyamatokat mint pl.:

Nagyméretű fájlok feltöltése

Nagyméretű fájlok feltöltése

Azokban az esetekben, amikor 30 MB-nál nagyobb fájlokat szeretnénk feltölteni a Dynamics 365 Business Central on prem változatába, a következő hibaüzenetet kapjuk:

" The file could not be uploaded because it was too large. The maximum file size that can be uploaded is 350 MB. "

Annak ellénére, hogy a feltöltendő fájl mérete nem éri el a 350 MB-os méretet a fenti üzenet jelenik meg.

A feltölthető fájlok méretére vonatkozóan két beállítási lehetőség van és ezek mindegyike csak a rendszer adminisztrációs felületeiről érhető el:

1. Business Central Administration

  • Az adott servicehez tartozó Client Services beállítása alatt található Max Upload Size: 350 MB
     Business Central Administration beállítása

     

Egyszerűsített adatbevitel főkönyvi naplólapon

A NAV-ban megszokott főkönyvi naplólap nézet új funkcióval bővült a Dynamics Business Central-ban. Elérhetővé vált a naplósorok egyszerűsített nézete, amely abban nyilvánul meg, hogy bizonylatszámonként külön ellenőrizhetjük a felrögzített tételeket vagy bevitel során mindaddig egy bizonylatszámra fog könyvelni a rendszer, ameddig nem lépünk új lapra.

Nézzünk egy gyakorlati példát.

Rögzítsünk be egy vegyes naplóba két külön bizonylatszámra egy-egy tételt.

Dynamics 365 Business Central - Főkönyvi napló bővített nézet

majd kattintsunk a Lap menü / Kevesebb oszlop mutatása lehetőségre

Business Central bővítmények és SQL szerver

Business Central - bővítmények - SQL

A Business Central 2019 Wave 2 (BC15) megjelenése óta az üzleti logikát megvalósító objektumok egy külön bővítménybe kerültek, amely Base Application néven érhető el a bővítmények között. Az alaprendszer bővítménybe helyezése kihat azokra az on prem rendszerekre, ahol az adatkezelés MS SQL adatbázisban történik.

Business Central bővítmények, app, extension