Új email funkció a Business Central 17.1-es verziójában

Business Central fejlett email funkciók

Business Central fejlett email funkciók

A Microsoft Dynamics 365 Business Central 2020 wave 2 (BC 17.1) verziójában számos új funkció lett elérhető. Az új Business Central funkciók közül ebben a cikkben a továbbfejlesztett email lehetőségeket szeretném bemutatni.

Miben fejlődött az előző verziókhoz képest a Business Central email funkcionalitása?

  • A korábbi, központilag csak egy dedikált kimenő email címet lehetővé tevő SMTP beállítás helyett az új verzióban lehetőség van különféle forgatókönyvek meghatározására, így eltérő email címeket jelölhetünk meg feladóként a különféle bizonylatok emailben való küldésénél.
  • A kimenő emailek formázhatóak lettek, tehát nem csak a szövegezést tudjuk módosítani, hanem az Outlook-hoz hasonlóan formázási lehetőségekben gazdak funkciók lettek elérhetőek.
  • Az emailekről naplózás készül, amelyet a Business Centralon belül elérhetünk és követhetjük, hogy a küldés sikeres volt-e. Az elküldött leveleket újraküldhetjük illetve szerkeszthetjük is újraküldés előtt.

Mit kell tenni, hogy az új email funkciót használatba tudjuk venni?

  • Előszőr is legalább Business Central 17.1 -es verzióval kell rendelkezni
  • A Szolgáltatáskezelés lapon aktiválni kell a Továbbfejlesztett e-mailes lehetőségek funkciót
  • Létre kell hozni az egyes bizonylattípusokhoz az eltérő SMTP beállításokat.

Nyisd meg a Szolgáltatáskezelés lapot (Feature Management - itt lehet aktiválni bizonyos új funkciókat) és válaszd a Kipróbálás lehetőséget a Továbbfejlesztett e-mail lehetőségek soron.

 

Továbbfejlesztett e-mail lehetőségek aktiválása Business Central-ban

 

majd válaszd az E-mail beállítása funkciót és válaszd ki a neked megfelelő típust

 

Email fiók megadása Business Central-ban

 

A létrehozott email fiók beállításokhoz az E-mail forgatókönyvek hozzárendelése funkció segítségével határozd meg a forgatókönyveket, hogy mely bizonylatok esetén használja a Business Central a dedikált email címet feladóként.

Email forgatókönyvek létrehozása Business Central-ban

 

Végezetül nézzük meg, hogy miben változott az email szerkesztési felület. Látható, hogy gyakorlatilag minden szerkesztési és formázási lehetőséget elérhetünk a Business Centralon belül.

 

Új email formázási beállítások Business CEntral-ban

 

Az elküldött emaileket utólag is elérhetjük a rendszeren belül

 

Elküldött emailek ellenőrzése Business Centralban

 

 

Terület