on-premises

Nagyméretű fájlok feltöltése

Nagyméretű fájlok feltöltése

Azokban az esetekben, amikor 30 MB-nál nagyobb fájlokat szeretnénk feltölteni a Dynamics 365 Business Central on prem változatába, a következő hibaüzenetet kapjuk:

" The file could not be uploaded because it was too large. The maximum file size that can be uploaded is 350 MB. "

Annak ellénére, hogy a feltöltendő fájl mérete nem éri el a 350 MB-os méretet a fenti üzenet jelenik meg.

A feltölthető fájlok méretére vonatkozóan két beállítási lehetőség van és ezek mindegyike csak a rendszer adminisztrációs felületeiről érhető el:

1. Business Central Administration

  • Az adott servicehez tartozó Client Services beállítása alatt található Max Upload Size: 350 MB
     Business Central Administration beállítása

     

Új funkciók a Dynamics 365 Business Central 2020 Wave 1-ben

Dynamics 365 Business Central 2020 Wave 1 újdonságok

A héten megjelent a Dynamics 365 Business Central 2020 Wave 1 (BC 16) verzióban elérhető újdonságok listája.

A Microsoft a Business Central termékciklusait féléves kiadási periódusokban tervezi. A következő összefoglalóban a 2020 áprilisban debütáló Business Central 16-os kiadásra vonatkozó listából emeltem ki a felhasználói szempontokból leghasznosabbnak tekinthető funkciókat.

Szabványos beszerzési vagy eladási sorok automatikus beszúrása bizonylatokra: abban az esetben, ha a vevőhöz vagy a szállítóhoz 1 db ismétlődő tételsor létezik és a beillesztés módja automatikusra van állítva. Ez azt jelenti, hogyha a fenti beállításokat megtesszük, akkor a vevő vagy szállító kiválasztása után automatikusan létre tudnak jönni a bizonylatsorok.

Funkciók, amelyek nem lesznek elérhetőek a Dynamics 365 Business Central on-premises változatában

A Dynamics 365 Business Central jelenleg on-premises és Online (SaaS, Magyarországon hamarosan) változatokban is elérhető.

Ebben az írásban szeretném összefoglalni, hogy melyek azok a funkciók, amelyek nem lesznek elérhetőek az on-premises változatban.

Az elérhetetlen funkciókat két nagy csoportba lehet osztani:

  • Business Central funkciók, amelyek bizonyos körülmények között elérhetőek az on-premises változatban
  • Business Central funkciók, amelyek határozottan nem elérhetőek az on-premises változatban

Bizonyos körülmények esetén elérhető funkciók

Adatok olvasása/írása Excel add-in segítségével: az Excel add-in Azure Active Directory hitelesítést igényel az adatfrissítéshez

Pénzügyi jelentések Excelbe: az Excel add-in Azure Active Directory hitelesítést igényel az adatfrissítéshez

Business Central on-premises megoldás

On-premises vagy on prem rendszerek alatt azokat a szoftver megoldásokat értjük, amelyeket a tulajdonos, felhasználó saját maga birtokol és üzemeltet. Jellemzően saját infrastruktúrán (saját szerver vagy felhőben bérelt szolgáltatás).

Ezekben az esetekben a Business Central ERP rendszer futtatásához szükséges technikai eszközökre is nagy hangsúlyt kell fektetni, mert ezek utólagos üzemeltetése, illetve teljesítménybővítése problémásabb lehet, mint a valós felhő-szolgáltatások (SaaS) esetében.