Microsoft Business Central

Microsoft Business Central ERP rendszerrel kapcsolatos információk.

Microsoft Dynamics 365 Business Central okosan

Microsoft Dynamics 365 Business Central okosan

A Microsoft kis és közepes vállalkozások számára ajánlott ERP megoldása a Dynamics 365 Business Central, amely sokak szerint csak az új köntösbe bújtatott verziója az előzőleg Navision vagy Dynamics NAV néven ismert ERP rendszereknek.

"Same same but different"

ahogy a művelt francia mondaná

Semmiképp nem szeretnék túlozni, de a Business Central technológiai oldalról és funkcionalitásban is mindenképp jóval erősebb versenyző az előző verziókhoz képest.

Ezt az ERP tanácsadó blogot azért indítottam el, mert az időm jelentős részét a Business Central-lal és az azzal kapcsolatos egyéb rendszerekkel töltöm. Töméntelen információ és tudásanyag érhető el a témával kapcsolatban és ezek egy része illetve a saját tapasztalataim mindenképp megérdemlik, hogy megosztásra kerüljenek.

Egyszerű költségfelosztás

Egyszerű költségfelosztás

Új lehetőségekkel bővült az ismétlődő könyvelésekhez használható megoldás a Business Central-ban.

A gyakran ismétlődő könyvelési tételek egyszerű feldolgozására használható az Ismétlődő főkönyvi napló funkció, melynek segítségével előre meghatározott könyvelési sablonokat lehet kialakítani és ütemezhető, hogy mikor történhet meg a könyvelés.

Az újdonság az ismétlődési módoknál található, ami két új opcióval bővült:

  • ED - Egyenleg / Dimenzió
  • FED -Fordító Egyenleg / Dimenzió

 

Új ismétlődési módok az Ismétlődő főkönyvi naplóban

 

Word sablonok használata Business Central jelentésekhez

Word sablonok használata Business Central jelentésekhez

A Microsoft 356 Word és Microsoft Business Central integrációs lehetőségek közül az előző cikkben már írtam a körlevél készítési funkcióról. A témakört folytatva most szeretném bemutatni, hogyan szerkeszthetjük a Business Central beépített jelentéseit a Microsoft Word segítségével.

A Business Central jelentés objektumait több célra is lehet használni, vannak amelyek szimpla feldolgozást hajtanak végre és nincs semmiféle nyomtatással kapcsolatos funkciójuk és vannak olyanok, amelyeket kifejezetten nyomtatási kimenetként lehet használni. Ilyenek a különböző kimutatások és a bizonylatok.

A Word elrendezések használata olyan esetekben lehet hasznos, amikor a jelentésekben definiált adatkészletet nem kell módosítani, de az elrendezés illetve a szövegezés változtatást igényel.

Megjelent a Business Central 2021 tavaszi kiadása (BC 18)

Megjelent a Business Central 2021 tavaszi kiadása

Kishírek a nagyvilágból avagy fontos bejelentések, amelyek a 2021 április 13.-án tartott, a Microsoft Dynamics 365 Business Central 2021 tavaszi kiadását beharangozó eseményen váltak publikussá.

Nagyszerű hír a nagyobb vállalati adminisztrációval rendelkező cégek számára akik a Business Central Online (SaaS) verzióját választották, hogy az eddig "horrorisztikus" áron mért adatbázisméret bővítésre vonatkozó feltételek 2021 július 1.-től megváltoznak.

Marad a 80 Gb-os alapméret, de: