újdonságok

Word körlevelek készítése Business Central-ból

Word körlevelek készítése Business Central-ból

Ismét egy új funkció ismertetésével jelentkezem, amely a Microsoft Dynamics 365 Business Central 2021 tavaszi kiadásában (BC 18) vált elérhetővé.

Mostantól lehetőség van Word körlevelek készítésére is a Microsoft ERP rendszerében.

A Word körlevél funkciók a következő Business Central alkalmazási területeken érhetőek el:

  • Vevő listák
  • Szállító listák
  • Ügyfél listák

A körlevélkészítés lényege, hogy a partnerekhez tetszőleges számú Word sablont hozzá lehet kapcsolni és ezek alapján automatikusan generálhatóak olyan dokumentumok, amelyek bizonyos partner mezőket a körlevélbe illesztenek.

Hogyan néz ki mindez a gyakorlatban?

Először létre kell hozni legalább egy Word sablont, amelyhez a funkciót a fent felsorolt listákon érünk el.

Kivételek kezelése az árlistákban

Kivételek kezelése az árlistákban

Egy újabb apró újdonságot szeretnék bemutatni, amely a Microsoft Dynamics 365 Business Central 17.3-as (2021 wave 1) verziójában jelent meg. Az árazás és árlisták kezelésére vonatkozóan számos újdonság lett elérhető, amivel lehetőség adódik a Business Central alapvető árazási logikájának (Legkedvezőbb ár) ügyféligény szerinti eltérítésére.

Ebben a cikkben az árlistákon megjelenő, a kivételek kezelését biztosító új funkciót fogjuk megismerni.

Ahhoz, hogy az árazásra vonatkozó újdonságokat használatba tudjuk venni a Szolgáltatáskezelés lapon be kell kapcsolni.

Business Central új árazási logika aktiválása

 

Alapdimenziók direkt elérése a főkönyvi tételeken

Alapdimenziók direkt elérése a főkönyvi tételeken

A Microsoft Dynamics 365 Business Central 17.3 verziójában elérhetővé vált egy régen várt, apró funkcionalitás, amely kontrolling szempontból egyszerűbbé teszi a főkönyvi tételek elemzését. Ezentúl a főkönyvi tételeken direkt módon elérhetővé vált mind a nyolc lehetséges alapdimenzió, amelyet Excelbe is tudunk exportálni. (A Business Central 17.3-nál régebbi verzióiban a főkönyvi tételeken csak a két általános dimenziónál volt biztosított a direkt elérés)

A funkció használatához a Főkönyvi könyvelés beállítása lapon állítsuk be az alapdimenziókat.

Business Central alapdimenziók beállítása

 

A beállítás hatására a Főkönyvi tételek lap automatikusan kiegészül az alapdimenziókat megjelenítő oszlopkészlettel.

Érzékeny adatok nyomonkövetése értesítésekkel

Érzékeny adatok megfigyelése

A Microsoft Dynamics 365 Business Central 2020 őszi frissítésének (BC 17.1 - Business Central 2020 wave 2) alkalmazásával lehetőségünk van az érzékeny adatokban történt változásról automatikus email értesítéseket kapni.

A változások követésére eddig is volt lehetőségünk a Változásnapló helyes beállításával, de míg a Változásnapló csak rögzítette az eseményeket az új nyomkövetési funkció értesítő emailt is tud küldeni az arra jogosult felhasználónak.

Hogy mit tekintünk érzékeny adatnak teljes mértékben ránk van bízva, szabadon kiválaszthatjuk, hogy mely adat-tábla, mely adat-mezőjére szeretnénk bekapcsolni a folyamatos figyelést.

Könyvelt főkönyvi naplók és naplók ellenőrzése

Könyvelt főkönyvi naplók és naplók ellenőrzése

Ebben a cikkben szeretnék bemutatni két új funkciót, amely a Microsoft Dynamics 365 Business Central 2020 októberi kiadásában vált elérhetővé (Business Central 2020 wave 2, BC 17.1) és a könyvelők adatrögzítéssel kapcsolatos munkáját tudja hatékonyabban támogatni.

Könyvelt főkönyvi naplók

Lehetőséget biztosít, hogy naplólaponként beállíthassuk, hogy a könyvelés során a rendszer automatikusan archiválja a naplólap tartalmát és a naplósorok elérhetőek lesznek a Könyvelt főkönyvi naplók oldalon. A Könyvelt főkönyvi naplósorokból pedig lehetőségünk van visszamásolni egy korábbi könyvelés forrását egy nyitott naplólapra, úgy, hogy akár a könyvelés dátumát vagy az összegek előjelét is kötegelten módosíthatjuk (visszaforgatások).

Nézzük, hogy mit kell beállítanunk, hogy az új funkciót használatba tudjuk venni.

Business Central a Teams alkalmazásban

Teams Business Central alkalmazás

A Business Central 2020 wave 2 kiadásának részeként megjelent a Business Central alkalmazás Teams-hez elérhető, beépülő modulja (egyelőre csak az előzetes verzió érhető el azokban a tenantokban, ahol a Microsoft már engedélyezte a funkciót)

Új email funkció a Business Central 17.1-es verziójában

Business Central fejlett email funkciók

A Microsoft Dynamics 365 Business Central 2020 wave 2 (BC 17.1) verziójában számos új funkció lett elérhető. Az új Business Central funkciók közül ebben a cikkben a továbbfejlesztett email lehetőségeket szeretném bemutatni.

Miben fejlődött az előző verziókhoz képest a Business Central email funkcionalitása?

Új funkciók a Dynamics 365 Business Central 2020 Wave 1-ben

Dynamics 365 Business Central 2020 Wave 1 újdonságok

A héten megjelent a Dynamics 365 Business Central 2020 Wave 1 (BC 16) verzióban elérhető újdonságok listája.

A Microsoft a Business Central termékciklusait féléves kiadási periódusokban tervezi. A következő összefoglalóban a 2020 áprilisban debütáló Business Central 16-os kiadásra vonatkozó listából emeltem ki a felhasználói szempontokból leghasznosabbnak tekinthető funkciókat.

Szabványos beszerzési vagy eladási sorok automatikus beszúrása bizonylatokra: abban az esetben, ha a vevőhöz vagy a szállítóhoz 1 db ismétlődő tételsor létezik és a beillesztés módja automatikusra van állítva. Ez azt jelenti, hogyha a fenti beállításokat megtesszük, akkor a vevő vagy szállító kiválasztása után automatikusan létre tudnak jönni a bizonylatsorok.