business central online

Dynamics 365 Business Central Online változattal kapcsolatos tudnivalók.

Dynamics 365 szolgáltatások és adatközpontok

Dynamics 365 szolgáltatások és adatközpontok

Egy nagyon klassz Power BI jelentést szeretnék megosztani, amely segítségével megnézhetjük, hogy az egyes Dynamics 365 szolgáltatások mely Microsoft adatközpontokban érhetőek el.

A Microsoft Dynamics 365 Business Central elérhetőségre vonatkozó elemzéshez a Products / Dynamics 365 / Operations Apps / Dynamics 365 Business Central szűrőt kell bekapcsolni.

 

Dynamics 365 szolgáltatások elérhetősége a Microsoft adatközpontokban

 

A Power BI elemzést itt lehet elérni.

Forrásnevek a főkönyvi tételekben

Főkönyvi forrásnevek

Ebben a cikkben egy ingyenes Microsoft Dynamics 365 Business Central bővítményt szeretnék bemutatni, amelynek a fordítása és így a magyarországi elérhetősége a közreműködésemmel készült el.

Mire ad megoldást a Főkönyvi tételek forrásnevekkel (G/L Source Names) bővítmény?

Könyvelők részéről gyakori igény, hogy az analitikával rendelkező főkönyvi kartonok illetve tételek egyeztetése során látszódjon a tétel forrásának a megnevezése (az alap Business Central nem jeleníti meg a főkönyvi tétel forrásának nevét, hanem csak az analitikus kód elérhető). A Főkönyvi forrásnevek bővítmény erre ad megoldást. A Vevő, Szállító, Bankszámla, Befektetett eszköz és Alkalmazott analitikákhoz kapcsolódó főkönyvi tételek esetén a főkönyvi tételen láthatóvá válik a forrás neve is. A forrás nevére kattintva pedig elnavigálhatunk a kapcsolódó kartonra.

Az Business Central bővítményekrül

Business Central bővítmények

Ebben a cikkben - Tinódi Lantos Sebestyén után szabadon - szeretném summázni a Microsoft Dynamics 365 Business Central bővítmények, alkalmazások históriáját.

Mik a Business Central bővítmények?

A Business Central bővítmények segítségével oly módon tudunk ERP folyamatokat testreszabni vagy új funkciókat létrehozni a rendszerben, hogy a Microsoft által szállított alaprendszer változatlan marad. Ezzel a technikával biztosítható, hogy a rendszeresen érkező ütemezett programfrissítéseket könnyebben lehessen implementálni.

Érzékeny adatok nyomonkövetése értesítésekkel

Érzékeny adatok megfigyelése

A Microsoft Dynamics 365 Business Central 2020 őszi frissítésének (BC 17.1 - Business Central 2020 wave 2) alkalmazásával lehetőségünk van az érzékeny adatokban történt változásról automatikus email értesítéseket kapni.

A változások követésére eddig is volt lehetőségünk a Változásnapló helyes beállításával, de míg a Változásnapló csak rögzítette az eseményeket az új nyomkövetési funkció értesítő emailt is tud küldeni az arra jogosult felhasználónak.

Hogy mit tekintünk érzékeny adatnak teljes mértékben ránk van bízva, szabadon kiválaszthatjuk, hogy mely adat-tábla, mely adat-mezőjére szeretnénk bekapcsolni a folyamatos figyelést.

Könyvelt főkönyvi naplók és naplók ellenőrzése

Könyvelt főkönyvi naplók és naplók ellenőrzése

Ebben a cikkben szeretnék bemutatni két új funkciót, amely a Microsoft Dynamics 365 Business Central 2020 októberi kiadásában vált elérhetővé (Business Central 2020 wave 2, BC 17.1) és a könyvelők adatrögzítéssel kapcsolatos munkáját tudja hatékonyabban támogatni.

Könyvelt főkönyvi naplók

Lehetőséget biztosít, hogy naplólaponként beállíthassuk, hogy a könyvelés során a rendszer automatikusan archiválja a naplólap tartalmát és a naplósorok elérhetőek lesznek a Könyvelt főkönyvi naplók oldalon. A Könyvelt főkönyvi naplósorokból pedig lehetőségünk van visszamásolni egy korábbi könyvelés forrását egy nyitott naplólapra, úgy, hogy akár a könyvelés dátumát vagy az összegek előjelét is kötegelten módosíthatjuk (visszaforgatások).

Nézzük, hogy mit kell beállítanunk, hogy az új funkciót használatba tudjuk venni.

Business Central a Teams alkalmazásban

Teams Business Central alkalmazás

A Business Central 2020 wave 2 kiadásának részeként megjelent a Business Central alkalmazás Teams-hez elérhető, beépülő modulja (egyelőre csak az előzetes verzió érhető el azokban a tenantokban, ahol a Microsoft már engedélyezte a funkciót)

Új email funkció a Business Central 17.1-es verziójában

Business Central fejlett email funkciók

A Microsoft Dynamics 365 Business Central 2020 wave 2 (BC 17.1) verziójában számos új funkció lett elérhető. Az új Business Central funkciók közül ebben a cikkben a továbbfejlesztett email lehetőségeket szeretném bemutatni.

Miben fejlődött az előző verziókhoz képest a Business Central email funkcionalitása?

Business Central webkliens hozzáadása a Windows Start menühöz

Business Central webkliens hozzáadása a Windows Start menühöz

Ebben a cikkben szeretnék egy hatékonyságnövelő ötletet megismertetni, amelyet a megújult Microsoft Edge böngésző alkalmazásával használhatunk ki.

A Microsoft Edge böngészőben nyissuk meg a Business Central webklienst majd a böngésző menüjében keressük meg az Alkalmazások menüpont alatt a Business Central telepítése lehetőséget.

Business Central telepítése Microsoft Edge böngészőből

 

A telepítés után a Business Central elérhető lesz a Start menüben illetve kihelyezhető a tálcára is.

Business Central hozzáadása a Start menühöz vagy az asztalhoz.

 

Business Central dokumentumkezelő

Business Central dokumentumkezelő

Ebben a cikkben szeretném bemutatni a dokumentumkezelés egy lehetséges módját, amely Business Central bővítmény lévén egyszerűen és gyorsan használatba vehető és biztosítható vele a digitalizáció.

Business Central / NAV felhasználóktól gyakran kapok dokumentumkezeléssel kapcsolatos igényeket, amelyekben a következő tipikus problémákra keresnek megoldást:

  • „Sok időnk megy el a kapcsolódó iratok kikeresésével amikor számlázunk.“
  • „Nehezen találom meg melyik könyvtárba mentették el a tervdokumentációkat“
  • „A számla jóváhagyásakor sokszor szükségem van a pontos szerződési feltételekre“
  • „Szeretném egyszerre látni az összes projekttel kapcsolatos dokumentáció listáját"

A Business Central dokumentumkezelő bővítménye ezekre a problémákra is megoldást nyújthat.

Pár előnyös tulajdonság, amit előljáróban érdemes megemlíteni:

Adatmennyiség elemzése Business Central-ban

Egy korábbi írásban már volt róla szó, hogy a Business Central Online változatban az egyes környezetek maximális adatmérete 80 Gb lehet.

Szeretnék bemutatni egy hasznos eszközt azok számára, akik szeretnék monitorozni, hogy az egyes vállalati adatok milyen mértékben járulnak hozzá az adatbázis méretéhez.

Keressünk rá a következő funkcióra: Táblázat adatai (Table Information)

A megjelenő lapon részletes adatokat láthatunk vállalat szerinti bontásban arról, hogy:

  • melyik táblában
  • mennyi rekord van
  • milyen adatmennyiséget eredményez
Business Central adatok elemzése