Értékesítés

  Értékestési folyamatok során használt Business Central funkciók.

Ismétlődő számlák készítése

Ismétlődő számlák készítése Business Central-ban

Gyakran felmerülő kérdés, hogy a Microsoft Dynamics 365 Business Central képes-e ismétlődő számlák készítésére?

A rövid válasz: igen.

Az ismétlődő számlák népszerűek a vállalkozások körében, hiszen így képesek az ügyfeleik részére, a szerződésben rögzített árukra és szolgáltatásokra vonatkozóan automatikusan számlákat kiállítani. Ezeknek a számláknak közös tulajdonságuk, hogy meghatározott időközönként, pl. havonta kerülnek kiállításra.

Annak érdekében, hogy egy vállalkozás ismétlődő számlázást alkalmazhasson, először engedélyt kell kapnia az ügyfeleitől. A díjak egyeztetett felmondási napig vagy visszavonásáig érvényesek.

Nézzük, hogyan is fest mindez a Business Central nyújtotta lehetőségeket használva.

Az ismétlődő számlák alapja az Ismétlődő eladási sorok funkció, amely segítségével tetszőleges sablont kialakíthatunk az alkalmazandó számlatételekre vonatkozóan.

Kivételek kezelése az árlistákban

Kivételek kezelése az árlistákban

Egy újabb apró újdonságot szeretnék bemutatni, amely a Microsoft Dynamics 365 Business Central 17.3-as (2021 wave 1) verziójában jelent meg. Az árazás és árlisták kezelésére vonatkozóan számos újdonság lett elérhető, amivel lehetőség adódik a Business Central alapvető árazási logikájának (Legkedvezőbb ár) ügyféligény szerinti eltérítésére.

Ebben a cikkben az árlistákon megjelenő, a kivételek kezelését biztosító új funkciót fogjuk megismerni.

Ahhoz, hogy az árazásra vonatkozó újdonságokat használatba tudjuk venni a Szolgáltatáskezelés lapon be kell kapcsolni.

Business Central új árazási logika aktiválása

 

Business Central használata az Outlook-ból

Business Central Outlook add-in

Ebben a cikkben szeretném bemutatni, hogy a Business Central hogyan képes együttműködni az Outlook levelezésekkel és milyen mértékben valósítható meg a modern munkafolyamatokat támogató digitalizáció.

A Business Central Outlook add-in segítségével az ügyfelekkel, vevőkkel és szállítókkal kapcsolatos levelezésekből illetve naptárbejegyzésekből az Outlook-on keresztül direkt elérés biztosítható a Business Central-ban nyilvántartott üzleti vagy pénzügyi adatokhoz. Az Otlookból lehet elindítani üzleti folyamatokat, ajánlatokat, rendeléseket vagy számlákat lehet létrehozni.

A fent említett funkciók eléréséhez telepíteni kell az Business Central Outlook add-in-t, amelyet a következő módon tehetünk meg:

Lépjünk be a Business Central-ba és keressünk rá (Alt+Q) a Támogatott beállítás funkcióra.

A Támogatott beállításokok közül válasszuk az Outlook beállítása a Business Central használatához lehetőséget.

Többszörösen megnyitott vevő törzsadatok összevonása

Vevők összevonása

A Dynamics 365 Business Central-ban elérhetővé vált egy nagyon hasznos funkció, amely segítségével a tévedésből többször felvett vevő törzsadatokat lehet összevonni. Az összevonás nem csupán a vevő kartonok egyesítését jelenti, hanem a vevő analitikák és történeti adatok is egyesítve lesznek.

Ez a funkció igazi hiánypótló szerepet játszik és nagyban megkönnyíti a vevőkkel kapcsolatos egyeztetési folyamatokat mint pl.: