Adminisztráció

Adminisztrációs folyamatok során használt Business Central funkciók.

Word sablonok használata Business Central jelentésekhez

Word sablonok használata Business Central jelentésekhez

A Microsoft 356 Word és Microsoft Business Central integrációs lehetőségek közül az előző cikkben már írtam a körlevél készítési funkcióról. A témakört folytatva most szeretném bemutatni, hogyan szerkeszthetjük a Business Central beépített jelentéseit a Microsoft Word segítségével.

A Business Central jelentés objektumait több célra is lehet használni, vannak amelyek szimpla feldolgozást hajtanak végre és nincs semmiféle nyomtatással kapcsolatos funkciójuk és vannak olyanok, amelyeket kifejezetten nyomtatási kimenetként lehet használni. Ilyenek a különböző kimutatások és a bizonylatok.

A Word elrendezések használata olyan esetekben lehet hasznos, amikor a jelentésekben definiált adatkészletet nem kell módosítani, de az elrendezés illetve a szövegezés változtatást igényel.

Telemetria lehetőségek Microsoft Business Central-ban

Telemetria Business Central-ban

Egy ideje már a telemetria lehetőségétől hangosak a Business Central technikai fórumok. Úgy gondoltam, hogy ezen a blogon is érdemes megemlíteni ezt a valóban hasznos funkciót. A Microsoft Dynamics 365 Business Central képes a tenantokkal és bővítményekkel kapcsolatos különféle tevékenységekről, műveletekről telemetrikus adatokat szolgáltatni. Akár a Business Central Online, akár a helyileg telepített (on-prem) változatát használjuk, beállíthatjuk, hogy telemetria adatokat küldhessünk az Application Insights számára. Az Application Insights egy olyan szolgáltatás, amelyet az Azure portálon keresztül érhetünk el és felhasználási módtól függően lehet ingyenes vagy fizetős változata, de alapvetően telemetriai adatokat gyűjt, amely segít a problémák diagnosztizálásában és a teljesítményt befolyásoló műveletek elemzésében.

Power Automate használata Business Centralban

Power Automate használata Business Centralban

A Power Automate (Flow) funkcionalitás már a Dynamics NAV 2018-as verziója óta elérhető, de talán a Microsoft Dynamics 365 Business Central online változatával lett igazán létjogosultsága.

Röviden összefoglalva, hogy mire jó a Microsoft Power Automate szolgáltatás:

  • Jóváhagyási folyamatok kialakítása
  • Rendszerek közötti automatizálható folyamatok leképzése
  • Üzleti folyamatok automatizálása
  • kb. 300 különféle adatforráshoz létező API kapcsolat

A Dynamics 365 Business Centralban számos helyen elérhetőek  Power Automate workflow funkciók, amelyeket a jóváhagyási folyamatok kialakítására használhatunk.

Adatok törlése - Record Deletion Tool

Business Central - Adattörlő eszköz

Egy újabb ingyenes Microsoft Dynamics 365 Business Central bővítményt szeretnék megosztani, amely főleg a bevezetések adatmigrációs fázisában nyújthat segítséget azokban az esetekben, amikor a hibás adatbetöltéseket gyorsan és drasztikusan korrigálni kell. Az adatok tömeges törlése -különösen a Business Central Online változatában- nehézségekbe ütközhet, hiszen ebben az esetben nem rendelkezünk direkt eléréssel az adatbázis szerverhez.

2

Külső könyvelő meghívása

Külső könyvelő meghívása

A Microsoft Dynamics 365 Business Central licencelési irányelve lehetőséget ad arra, hogy külső könyvelők is hozzáférhessenek a Business Central adminisztrációkhoz. Azok a cégek, ahol a könyvelés külső szolgáltatók bevonásával történik kihasználhatják az Essential és Premium licencekhez járó 3db külső könyvelő (External Accountant - ingyenes) licencet.

Milyen feladatok végezhetőek el a Külső könyvelő (External Accountant) licenccel?

Gyakorlatilag minden funkció használható amit az Essential licencnél meghatároztak.

Minden könyvelőt meg lehet hívni?

Ez is egy fontos kérdés, amit tisztázni kell, mert első olvasatra úgy tűnhet, hogy bárkit felruházatunk a külső könyvelő licenccel.

Az Business Central bővítményekrül

Business Central bővítmények

Ebben a cikkben - Tinódi Lantos Sebestyén után szabadon - szeretném summázni a Microsoft Dynamics 365 Business Central bővítmények, alkalmazások históriáját.

Mik a Business Central bővítmények?

A Business Central bővítmények segítségével oly módon tudunk ERP folyamatokat testreszabni vagy új funkciókat létrehozni a rendszerben, hogy a Microsoft által szállított alaprendszer változatlan marad. Ezzel a technikával biztosítható, hogy a rendszeresen érkező ütemezett programfrissítéseket könnyebben lehessen implementálni.

Érzékeny adatok nyomonkövetése értesítésekkel

Érzékeny adatok megfigyelése

A Microsoft Dynamics 365 Business Central 2020 őszi frissítésének (BC 17.1 - Business Central 2020 wave 2) alkalmazásával lehetőségünk van az érzékeny adatokban történt változásról automatikus email értesítéseket kapni.

A változások követésére eddig is volt lehetőségünk a Változásnapló helyes beállításával, de míg a Változásnapló csak rögzítette az eseményeket az új nyomkövetési funkció értesítő emailt is tud küldeni az arra jogosult felhasználónak.

Hogy mit tekintünk érzékeny adatnak teljes mértékben ránk van bízva, szabadon kiválaszthatjuk, hogy mely adat-tábla, mely adat-mezőjére szeretnénk bekapcsolni a folyamatos figyelést.

Képes cikklista készítése

Képes cikklista készítése

Ebben a cikkben szeretném megmutatni, hogy milyen egyszerű lépések kellenek ahhoz, hogy egy másik rendszerből származó cikklistát átemeljük a Dynamics 365 Business Central-ba, méghozzá úgy, hogy a cikkek mellé fotókat is fogunk rendelni.

A fotók segítségével könnyebben beazonosíthatóak lesznek a termékeink, így támogatni tudjuk azokat a felhasználókat is, akiknek nincs megfelelő termékismeretük.

A cikklista alapját egy webáruházban megjelenített termékek fogják adni.

A cikklista importjához a RapidStart szolgáltatást használjuk, amelyet a Konfig. csomagok funkcióra való kereséssel (Alt+Q) érhetünk el.

Dynamics 365 Business Central licenc - 2020

A Dynamics 365 Business Central bevezetések során kötelező elemként fel szokott merülni a licencelés kérdése:

  • Előfizetéses vagy örökös licenc kell?
  • Kell-e szoftverkövetési díjjal számolni?
  • Hány felhasználót kell vásárolni?
  • Milyen típusú felhasználókat kell vásárolni?
  • Milyen alkalmazási területeket érnek el a különböző típusokba besorolt felhasználók?
  • A külső alkalmazásokból / eszközökből való eléréshez kellenek-e eszköz licencek?
  • Nevesített felhasználókat kell vásárolni?
  • Használható a licenc on-prem vagy felhős környezetben is?
  • Minimum hány licencet kell vásárolni?

A fenti kérdésekre válaszokat kapsz a 2020-ra vonatkozó Dynamics 365 Business Central licenc szabályzatból (csatolva).