Adminisztráció

Adminisztrációs folyamatok során használt Business Central funkciók.

Képes cikklista készítése

Képes cikklista készítése

Ebben a cikkben szeretném megmutatni, hogy milyen egyszerű lépések kellenek ahhoz, hogy egy másik rendszerből származó cikklistát átemeljük a Dynamics 365 Business Central-ba, méghozzá úgy, hogy a cikkek mellé fotókat is fogunk rendelni.

A fotók segítségével könnyebben beazonosíthatóak lesznek a termékeink, így támogatni tudjuk azokat a felhasználókat is, akiknek nincs megfelelő termékismeretük.

A cikklista alapját egy webáruházban megjelenített termékek fogják adni.

A cikklista importjához a RapidStart szolgáltatást használjuk, amelyet a Konfig. csomagok funkcióra való kereséssel (Alt+Q) érhetünk el.

Dynamics 365 Business Central licenc - 2020

A Dynamics 365 Business Central bevezetések során kötelező elemként fel szokott merülni a licencelés kérdése:

  • Előfizetéses vagy örökös licenc kell?
  • Kell-e szoftverkövetési díjjal számolni?
  • Hány felhasználót kell vásárolni?
  • Milyen típusú felhasználókat kell vásárolni?
  • Milyen alkalmazási területeket érnek el a különböző típusokba besorolt felhasználók?
  • A külső alkalmazásokból / eszközökből való eléréshez kellenek-e eszköz licencek?
  • Nevesített felhasználókat kell vásárolni?
  • Használható a licenc on-prem vagy felhős környezetben is?
  • Minimum hány licencet kell vásárolni?

A fenti kérdésekre válaszokat kapsz a 2020-ra vonatkozó Dynamics 365 Business Central licenc szabályzatból (csatolva).

Felhasználói tapasztalat beállítása / Import - Export funkciók elérése

Business central  - Felhasználói tapasztalat

A Dynamics 365 Business Central on premise 15.1 verzióban is megjelent a Felhasználói tapasztalatra vonatkozó beállítási lehetőség, amit a Vállalat adatai lapon lehet elérni.

Business Central - Felhasználói tapasztalat

Két érték közül lehet választani:

  1. Alapvető: általános felhasználói funkciók
  2. Prémium: általános felhasználói funkciók + Termelésirányítás és Szervizkezelés

A felhasználói tapasztalatra vonatkozó beállítás alapesetben nincs definiálva, így nincs hatással a Business Central funkciók elérésére. 

Business Central javasolt stílus - színek és betűtípusok

Business Central javasolt stílus - színek és betűtípusok

A cikk fejlécében látható "baleset" elkerülése érdekében a felhasználóknak jelenleg nincs lehetőségük, hogy módosítani tudják a Business Central-ban alkalmazott betűtípusokat és színeket.

A Business Central-ra épülő bővítmények tervezése és fejlesztése esetén viszont lehetőség van megváltoztatni a stílusokat. Az alkalmazott formázások tekintetében érdemes igazodni a Microsoft által javasolt színvilágra és tipográfiára, hogy az új megoldások vizuálisan is biztosítsák az egységes rendszer érzetét.

Fő színek:

RapidStart - adatmigráció, adatbetöltés vagy adatok kinyerése

Dynamics 365 Business Central - RapidStart

A Business Centralban az adat import, adat export támogatására az egyik lehetséges eszköz a Rapid Start szolgáltatás. A RapidStart eszköz segítségével konfigurációs csomagokat, adatbetöltő sablonokat lehet kialakítani, amelyek által közvetlen Excel kapcsolaton keresztül tudunk adatcsere jellegű feladatokat végezni. A RapidStart szolgáltatás előnye, hogy nem csupán egy "buta" adatbetöltő alkalmazás szerepét tudja betölteni, hanem rendelkezik azokkal az ellenőrzési funkciókkal is, amelyek az adatkapcsolatok révén az integrációt biztosítják a Business Central egyéb adatterületeivel.

Nézzünk meg egy tipikus adatmigrációs példát: nyitóállományok létrehozása, más rendszerben vagy akár régebbi Navision-ban kezelt adatok átvétele.

Egy átlagos üzletvitelű kereskedő cég a következő adatállományokat szeretné átemelni az új Business Central-jába:

Felkészülés a 2020 elején várható sütikkel kapcsolatos irányelvek változására

Dynamics 365 Business Central cookie irányelvek

Az internethasználat folyamatos fejlődése szükségessé teszi a felhasználói élmény, a biztonság és az adatvédelem fejlesztését is.

2020 elején jelentős változások várhatóak a Google Chrome és Microsoft Edge böngészőkben alkalmazott cookie (süti) irányelvekkel kapcsolatosan. A változások hatással lehetnek a Business Central és Dynamics NAV ERP rendszerekre is a következő esetekben:

  • Business Central használata Outlook Add-in-ként
  • Business Central használata mint SharePoint alkalmazás
  • Business Central használata Azure Active Directory hitelesítéssel
  • Business Central használata beágyazott iframe blokkban, független weboldalon

Az akadálytalan működés akkor biztosítható, ha a Business Central és Dynamics NAV ERP rendszerek a következő verziókra való frissítéseket megkapják:

Dynamics NAV 2015 támogatás megszűnése

Dynamics NAV 2015 támogatás megszűnése

2020 január 15.-i dátummal megszűnt a Dynamics NAV 2015 -ös változatának Microsoft általi támogatása.

Ez azt jelenti, hogy ehhez a verzióhoz nem készül több törvények által előírt frissítés és további hibajavítások sem lesznek elérhetőek.