Ismétlődő számlák készítése Business Central-ban
Gyakran felmerülő kérdés, hogy a Microsoft Dynamics 365 Business Central képes-e ismétlődő számlák készítésére?
A rövid válasz: igen.
Az ismétlődő számlák népszerűek a vállalkozások körében, hiszen így képesek az ügyfeleik részére, a szerződésben rögzített árukra és szolgáltatásokra vonatkozóan automatikusan számlákat kiállítani. Ezeknek a számláknak közös tulajdonságuk, hogy meghatározott időközönként, pl. havonta kerülnek kiállításra.
Annak érdekében, hogy egy vállalkozás ismétlődő számlázást alkalmazhasson, először engedélyt kell kapnia az ügyfeleitől. A díjak egyeztetett felmondási napig vagy visszavonásáig érvényesek.
Nézzük, hogyan is fest mindez a Business Central nyújtotta lehetőségeket használva.
Az ismétlődő számlák alapja az Ismétlődő eladási sorok funkció, amely segítségével tetszőleges sablont kialakíthatunk az alkalmazandó számlatételekre vonatkozóan.

Fontos, hogy amennyiben Cikk típusú ismétlődő számlatételt veszünk fel, akkor nem tudjuk megadni a cikkre vonatkozó eladási árat. Az árak kezelése az Eladási árlistákon keresztül történik, tehát ezekben az esetekben külön lépésként szükséges a vevői árlisták meghatározása is.

Következő lépésként a létrehozott ismétlődő eladási sorokat hozzá kell rendelni azokhoz a vevőkhöz, akiknek rendszeresen szeretnénk számlázni. Ehhez a vevő kartonon használjuk az Ismétlődő eladási sorok funkciót.


Az Ismétlődő eladási soroknál megadhatjuk az érvényességi határidőket illetve szabályozható az is, hogy manuálisan létrehozott bizonylatok esetén automatikusan hozzá legyen adva a bizonylatsorokhoz. (így használható arra is, hogy automatikus számlatételek kerüljenek egy számlára pl. szállítási díj)
A fenti előkészületek elvégzése után használhatjuk az Ismétlődő elad. számlák készítése funkciót, amely legenerálja a számlákat.

- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges