Könyvelt főkönyvi naplók és naplók ellenőrzése

Könyvelt főkönyvi naplók és naplók ellenőrzése

Könyvelt főkönyvi naplók és naplók ellenőrzése

Ebben a cikkben szeretnék bemutatni két új funkciót, amely a Microsoft Dynamics 365 Business Central 2020 októberi kiadásában vált elérhetővé (Business Central 2020 wave 2, BC 17.1) és a könyvelők adatrögzítéssel kapcsolatos munkáját tudja hatékonyabban támogatni.

Könyvelt főkönyvi naplók

Lehetőséget biztosít, hogy naplólaponként beállíthassuk, hogy a könyvelés során a rendszer automatikusan archiválja a naplólap tartalmát és a naplósorok elérhetőek lesznek a Könyvelt főkönyvi naplók oldalon. A Könyvelt főkönyvi naplósorokból pedig lehetőségünk van visszamásolni egy korábbi könyvelés forrását egy nyitott naplólapra, úgy, hogy akár a könyvelés dátumát vagy az összegek előjelét is kötegelten módosíthatjuk (visszaforgatások).

Nézzük, hogy mit kell beállítanunk, hogy az új funkciót használatba tudjuk venni.

A Főkönyvi naplósablonok oldalon az adott naplósablont kiválasztva aktiváljuk a Másolás könyvelt naplósorokba kapcsolót.

Business Central - Könyvelt főkönyvi napló

 

(Ahhoz, hogy naplólaponként be lehessen állítani a másolatkészítést, a naplósablonon aktívnak kell lennie ennek a kapcsolónak)

Majd válasszuk ki a naplósablonhoz kötött naplólapot és ott is határozzuk meg, hogy szeretnénk-e másolatot készíteni.

Business Central -  Könyvelt főkönyvi napló beállítása

 

Amennyiben olyan naplólapon használtuk a Könyvelés funkciót, ahol a másolatkészítés aktív volt, úgy a könyvelés után az eredeti naplósoros rögzítési struktúra elérhető lesz a Könyvelt főkönyvi naplók oldalon.

Business Central - Könyvelt főkönyvi napló

 

A kiválasztott tételeket pedig akár egyenként vagy akár a Főkönyvi tételjegyzék alapján vissza lehet másolni egy nyitott naplólapra.

 

Business Central - Könyvelt főkönyvi napló visszamásolása

 

Hibaellenőrzés a háttérben

A naplós könyvelések esetén fejlettebb hibaellenőrzési funkciót is kaptunk, amely pontosan előrejelzi és megmutatja, hogy hol találhatóak a hibák. A korábbi verziókban ez a fajta részletes hibaellenőrzés csak a könyvelés során futott le és mindig az első hibánál megállt a folyamat, tehát nem láthattuk előre az összes hibát és ez eléggé frusztráló volt azokban az esetekben, ahol egyszerre több mindent is lehetett volna javítani.

Mit kell tenni, hogy a fejlettebb ellenőrzési funkciókat használatba tudjuk venni?

Először is kapcsoljuk be a funkciót a Szolgáltatáskezelés lapon.

Business Central - Hibaellenőrzés naplókon

 

Majd aktiváljuk a naplólapon a Hibaellenőrzés a háttérben kapcsolót.

 

Business Central - Hibaellenőrzés naplólapokon

 

Az új beállításoknak köszönhetően a naplólap jobb szélén található információs sávban megjelenik a hibaellenőrzési összefoglaló, amelyben az "Összes hiba" csempére kattintva soronként láthatjuk a hibákat. Az adott hibabejegyzésre kattintva pedig arra a naplósorra ugorhatunk, ahol a hiba van.

Business Central - Hibaellenőrzés naplólapokon

 

Business Central - Hibaellenőrzés naplólapokon

 

Terület