Power Automate használata Business Centralban

Power Automate használata Business Centralban

Power Automate használata Business Centralban

A Power Automate (Flow) funkcionalitás már a Dynamics NAV 2018-as verziója óta elérhető, de talán a Microsoft Dynamics 365 Business Central online változatával lett igazán létjogosultsága.

Röviden összefoglalva, hogy mire jó a Microsoft Power Automate szolgáltatás:

  • Jóváhagyási folyamatok kialakítása
  • Rendszerek közötti automatizálható folyamatok leképzése
  • Üzleti folyamatok automatizálása
  • kb. 300 különféle adatforráshoz létező API kapcsolat

A Dynamics 365 Business Centralban számos helyen elérhetőek  Power Automate workflow funkciók, amelyeket a jóváhagyási folyamatok kialakítására használhatunk.

 

Power Automate folyamatok létrehozására lehetőségünk van a Power Automate Flow-k kezelése lapon:

Power Automate Flow-k kezelése

 

vagy kihasználhatjuk a Business Central beépített Power Automate sablonjait, amelyeket az erre dedikált bizonylatokról, törzsadatokról lehet generálni. A példa kedvéért vegyük a Beszerzési rendelés funkciót:

Power Automate flow létrehozása Beszerzési rendelésről

 

A Flow létrehozása funkció két workflowt fog bejegyezni:

  • Power Automate workflow
  • Business Central workflow (Power Automate típussal)
Power Automate flowBusiness Central workflow

 

A Business Central "dobozos" Power Automate funkciói tehát az alap workflow funkciónak a kiterjesztésére épülnek, így nem elég egy Power Automate típusú workflowt létrehozni, hanem a jóváhagyási folyamathoz szükséges egyéb beállításokat is meg kell tenni, hogy működjön a Power Automate komponens.

 

Mit szükséges még beállítani?

A jóváhagyásban részvevő felhasználókat fel kell venni a Jóváhagyó felhasználó beállítása lapon.

Business Central - Jóváhagyó felhasznál beállítása

 

Terület