A Power Automate (Flow) funkcionalitás már a Dynamics NAV 2018-as verziója óta elérhető, de talán a Microsoft Dynamics 365 Business Central online változatával lett igazán létjogosultsága.
Röviden összefoglalva, hogy mire jó a Microsoft Power Automate szolgáltatás:
- Jóváhagyási folyamatok kialakítása
- Rendszerek közötti automatizálható folyamatok leképzése
- Üzleti folyamatok automatizálása
- kb. 300 különféle adatforráshoz létező API kapcsolat
A Dynamics 365 Business Centralban számos helyen elérhetőek Power Automate workflow funkciók, amelyeket a jóváhagyási folyamatok kialakítására használhatunk.
Power Automate folyamatok létrehozására lehetőségünk van a Power Automate Flow-k kezelése lapon:
vagy kihasználhatjuk a Business Central beépített Power Automate sablonjait, amelyeket az erre dedikált bizonylatokról, törzsadatokról lehet generálni. A példa kedvéért vegyük a Beszerzési rendelés funkciót:
A Flow létrehozása funkció két workflowt fog bejegyezni:
- Power Automate workflow
- Business Central workflow (Power Automate típussal)
A Business Central "dobozos" Power Automate funkciói tehát az alap workflow funkciónak a kiterjesztésére épülnek, így nem elég egy Power Automate típusú workflowt létrehozni, hanem a jóváhagyási folyamathoz szükséges egyéb beállításokat is meg kell tenni, hogy működjön a Power Automate komponens.
Mit szükséges még beállítani?
A jóváhagyásban részvevő felhasználókat fel kell venni a Jóváhagyó felhasználó beállítása lapon.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges