Business Central - SmartList lekérdezések

Business Central - SmartList lekérdezések

Business Central - SmartList lekérdezések

Az ERP rendszert kereső cégek részéről gyakran felmerülő igény, hogy a Microsoft Dynamics 365 Business Central rendelkezik-e beépített jelentéskészítővel, amellyel a felhasználók (fejlesztői tudás nélkül) saját maguk tudnak, több adatterületet is magában foglaló lekérdezéseket létrehozni. Nos erre az igényre ad megoldást a SmartList funkció, amelynek a kezdeményeit már a 2019 tavaszi kiadásban megtalálhattuk a Business Central-ban és azóta is minden új kiadásban izgatottan várom, hogy a teljes funkcionalitás elérhető legyen...

Mire lesz jó a SmartList tervező (SmartList Designer)?

A tervező segítségével a felhasználók több, egymással összefüggő táblából válogathatnak ki számukra releváns mezőket, úgy hogy meghatározhatják az adatbázis relációkat és a szűrési feltételeket. A lekérdezéseket el lehet menteni és meg lehet jeleníteni azokon a lapokon, ahol szükségünk van rá.

Hol találkozhatok SmartList lekérdezésekkel a Business Central-ban?

Jelenleg 16 SmartList érhető el a következő listákon:

  • Számlatükör
  • Vevők
  • Szállítók
  • Cikkek

közvetlenül a lap neve mellett a bal felső sarokban.

Microsoft Dynamics 365 Business Central - SmarList (okos lista)

 

Amennyiben elérhető lesz a SmartList tervező a Business Centralban, akkor a Kézi beállítások oldalon tudjuk majd konfigurálni.

 

Microsoft Dynamics 365 Business Central - SmarList (okos lista) beállítása

 

Terület