Word körlevelek készítése Business Central-ból
Ismét egy új funkció ismertetésével jelentkezem, amely a Microsoft Dynamics 365 Business Central 2021 tavaszi kiadásában (BC 18) vált elérhetővé.
Mostantól lehetőség van Word körlevelek készítésére is a Microsoft ERP rendszerében.
A Word körlevél funkciók a következő Business Central alkalmazási területeken érhetőek el:
- Vevő listák
- Szállító listák
- Ügyfél listák
A körlevélkészítés lényege, hogy a partnerekhez tetszőleges számú Word sablont hozzá lehet kapcsolni és ezek alapján automatikusan generálhatóak olyan dokumentumok, amelyek bizonyos partner mezőket a körlevélbe illesztenek.
Hogyan néz ki mindez a gyakorlatban?
Először létre kell hozni legalább egy Word sablont, amelyhez a funkciót a fent felsorolt listákon érünk el.

Amennyiben az első körlevelet készítjük elő, akkor érdemes letölteni egy üres sablont, amely két állományt fog tartalmazni:
- Word körlevél sablon
- Excel mezőkészlet


A Word-ben a levél funkciók között találjuk meg a mezőbeillesztési lehetőséget.

Az elkészült Word körlevél sablont be kell importálni a Business Central-ba.

A Word körlevél sablon feltöltése után ki kell jelölni, hogy mely partnerek részére szeretnénk körlevelet küldeni és kiválasztani, hogy melyik sablon legyen használva.

A kimeneti opcióknál meghatározható, hogy a körlevelek partnerenként külön állományba kerüljenek vagy közös dokumentumban legyenek.

- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges