Többszörösen megnyitott vevő törzsadatok összevonása

Vevők összevonása

Vevők összevonása

A Dynamics 365 Business Central-ban elérhetővé vált egy nagyon hasznos funkció, amely segítségével a tévedésből többször felvett vevő törzsadatokat lehet összevonni. Az összevonás nem csupán a vevő kartonok egyesítését jelenti, hanem a vevő analitikák és történeti adatok is egyesítve lesznek.

Ez a funkció igazi hiánypótló szerepet játszik és nagyban megkönnyíti a vevőkkel kapcsolatos egyeztetési folyamatokat mint pl.:

  • banki könyvelések során a számlakiegyenlítés egyszerűsödik, ha nem kell több vevőazonosító alatt rögzített tételek között keresni
  • egyenlegközlők, kintlévőségelemzések, fizetési felszólítások illetve késedelmi kamatközlők esetén megoldottá válik az egy vevőazonosító alatt való kezelés
  • forgalmi statisztikák egy vevőazonosítóra összegezhetőek
Dynamics 365 Business Central - vevők összevonása

 

A vevők összevonására használható funkció a Vevő kartonon érhető el a Műveletek / Funkciók / Összevonás menüben vagy a Vevő kartonon való kereséssel (Alt + Q) az Összevonás funkcióra való kereséssel.

 

Dynamics 365 Business Central - vevők összevonása

 

Az Összevonás kartonon meg kell adni, hogy melyik két vevőt szeretnénk összevezetni és részletesen meg lehet adni azt is, hogy mely adatokat tekintsük mérvadónak.

 

Dynamics 365 Business Central - vevők összevonása

 

Az összevonás beállítása után kattintsunk az Összevonás menüpontra (3)

Az egyenleg adatokból látszik, hogy a két vevő nem csak törzsadat szinten került összevonásra, hanem a teljes analitika is közös lett.

 

Dynamics 365 Business Central - vevők összevonása

 

Terület