március 2021

Alapértelmezett dimenzióértékek engedélyezése

Alapértelmezett dimenzióértékek szabályozása

Ebben a cikkben megint a Microsoft Dynamics 365 Business Central 2021 wave 1 (BC 18) kiadásában megjelent új funkciók közül szeretnék bemutatni egyet. Az előző írásban már szó esett a könyvelés utáni dimenziómódosítási lehetőségről de a dimenziókezelési témával kapcsolatosan megjelent még egy funkció, amely a különféle törzsadatokhoz rendelhető alapértelmezett dimenzióértékekre vonatkozó szabályokra ad megoldást.

Mi változott az alapértelmezett dimenziók kezelésében?

Az alapértelmezett dimenziók meghatározásánál lehetőségünk van leszűkíteni a választható dimenzióértékek körét, így csökkenthető a téves kiválasztásból eredő riportolási hibák előfordulási esélye.

Nézzük meg egy gyakorlati példán keresztül, hogy mit jelent a fent említett lehetőség:

Utólagos dimenzióhelyesbítések

Utólagos dimenzióhelyesbítés

A Microsoft Dynamics 365 Business Central 2021 wave 1 (BC 18) kiadásában számos újdonság lett elérhető. A főkönyvi tételekhez kapcsolt dimenziók utólagos helyesbítésének lehetősége az egyik újdonság, amit már régóta vártunk. A dimenziók utólagos helyesbítésének igénye minden olyan esetben fel szokott merülni, amikor a döntéstámogatás forrásai a dimenziókra alapozott kimutatások.

Amikor helytelenül voltak megadva a dimenziók a főkönyvi naplókban, a különféle bizonylatokon vagy az adatimportok során, akkor a rossz dimenzionális besorolás eltorzítja az elemzéseket. Ilyenkor nyújthat hasznos támogatást a dimenziók utólagos helyesbítése, oly módon, hogy az eredeti könyvelt tételen csak a dimenziót változtatjuk meg és nem kell korrekciós könyvelési tételeket létrehozni, amely tovább duzzasztaná a főkönyvi állományt.

Microsoft Dynamics 365 Business Central okosan

Microsoft Dynamics 365 Business Central okosan

A Microsoft kis és közepes vállalkozások számára ajánlott ERP megoldása a Dynamics 365 Business Central, amely sokak szerint csak az új köntösbe bújtatott verziója az előzőleg Navision vagy Dynamics NAV néven ismert ERP rendszereknek.

"Same same but different"

ahogy a művelt francia mondaná

Semmiképp nem szeretnék túlozni, de a Business Central technológiai oldalról és funkcionalitásban is mindenképp jóval erősebb versenyző az előző verziókhoz képest.

Ezt az ERP tanácsadó blogot azért indítottam el, mert az időm jelentős részét a Business Central-lal és az azzal kapcsolatos egyéb rendszerekkel töltöm. Töméntelen információ és tudásanyag érhető el a témával kapcsolatban és ezek egy része illetve a saját tapasztalataim mindenképp megérdemlik, hogy megosztásra kerüljenek.

Power Automate használata Business Centralban

Power Automate használata Business Centralban

A Power Automate (Flow) funkcionalitás már a Dynamics NAV 2018-as verziója óta elérhető, de talán a Microsoft Dynamics 365 Business Central online változatával lett igazán létjogosultsága.

Röviden összefoglalva, hogy mire jó a Microsoft Power Automate szolgáltatás:

  • Jóváhagyási folyamatok kialakítása
  • Rendszerek közötti automatizálható folyamatok leképzése
  • Üzleti folyamatok automatizálása
  • kb. 300 különféle adatforráshoz létező API kapcsolat

A Dynamics 365 Business Centralban számos helyen elérhetőek  Power Automate workflow funkciók, amelyeket a jóváhagyási folyamatok kialakítására használhatunk.